piątek, 13 lutego 2015

Fitness dla leniwych - moje odkrycie

źródło: decathlon.pl


Cześć. Chciałam Wam dzisiaj podsunąć pomysł na aktywność fizyczną dla leniwych. Ja należę do leniwych. Ćwiczyłam wielokrotnie ale to były takie zrywy raz na rok, nigdy regularnie. Próbowałam biegać ale nigdy mnie to nie wciągnęło. Szukałam czegoś co by było łatwe, przyjemne, sprawiało radość i spalało dużo kalorii. 
W końcu zaświtał mi pomysł, stary jak świat, nic odkrywczego. Wymyśliłam sobie hula hoop. Z radością wybrałam się do Decathlonu i kupiłam śliczne plastikowe, fioletowe kółko za jedyne 20 zł. Po powrocie do domu cała szczęśliwa postanowiłam spróbować pokręcić moim hoopem. Pamiętam że kiedyś w podstawówce na wf-ie też kręciłam i było fajnie.

Pierwsza próba: kółko spada na podłogę, druga próba: znów się nie kręci i spada. Kolejne próby: wciąż to samo. Kurczę, myślałam że to dziecinnie proste. No cóż, początki bywają trudne. Odłożyłam moje koło. 
Wieczorem coś mnie tknęło i postanowiłam poczytać sobie o hula hoop. Oto ważne informacje jakie znalazłam:

Jakie hula hoop wybrać?

1. Rozmiar ma znaczenie. Koło musi mieć taką wielkość że jak staniemy i postawimy je przed sobą to musi nam sięgać do pępka. 

2. Waga też ma znaczenie. Żeby koło pięknie nam się kręciło wokół talii i nie tylko musi ważyć minimum 05, kg! Najlepiej na początek aby ważyło ok 1 kg. Są też koła o wadze nawet 1,5 kg. 

3. Rodzaj. To już chyba najmniej ważny aspekt. Modne są obecnie koła z wypustkami które dodatkowo masują nam ciało, są koła świecące, pokryte neoprenem i inne. Jeśli chcemy z kołem wykonywać różne figury i tańczyć, najlepsze jest koło bez udziwnień. 

Ja popełniłam taki błąd, że kupiłam pierwsze kółko z brzegu. Miało ok 70 cm i było bardzo lekkie. To dlatego nie chciało współpracować. Na szczęście można produkt zwrócić i kupić profesjonalne hula hoop. 

Ile kosztuje hula hoop?
Dobre hula hoop kosztuje od ok. 60 zł. Ja swoje kupiłam za ok. 70 zł. Ma 100 cm, waży prawie 1 kg. Pokryte jest pianką neoprenową. Składa się w części więc łatwo je przechowywać i zabierać 
gdziekolwiek. 

przykładowe hula hoop:

Co jeszcze warto wziąć po uwagę decydując się na hula hoop?
Ćwicząc w domu, trzeba mieć trochę przestrzeni. W małej kawalerce raczej nie ma szans na kręcenie hula hoop bez obicia mebli. Metrowe koło naprawdę jest sporych rozmiarów. Latem oczywiście jest łatwiej bo możemy kręcić w parku, ogrodzie na plaży, gdziekolwiek. 

Czy można schudnąć kręcąc hula hoop?
Podobno można, ja dopiero zaczęłam kilka tygodni temu więc na rezultaty trzeba jeszcze poczekać. Natomiast udowodnione jest, że kręcąc przez godzinę, można spalić nawet ponad 450 kaloriii!

Mam nadzieję że zainteresowałam Was tym postem. Nie jestem specjalistką, wszystkie informacje tu zawarte wyczytałam na stronach internetowych. Jeśli macie większe doświadczenie i wiedzę w tym temacie, piszcie w komentarzach, poprawcie mnie śmiało. 

Na koniec zapraszam do obejrzenia filmu o pięknych hooperkach, mam nadzieję że będzie motywacją dla Was








5 komentarze:

OnAlwaysTogether pisze...

Już dawno nie korzystałam z hula hop :)

Sekrety Naszego Piękna pisze...

Ja na hula hop nie mam niestety miejsca ;/

Amélie pisze...

Świetny post!
http://amelieatelier.blogspot.com

Fraise26 (My strawberry fields) pisze...

Ja niestety hula hop nie potrafię kręcić, ale mam nadzieję, że wreszcie je opanuje :)

Ika pisze...

mi nigdy nie wychodziło kręcenie, chyba już wiem czemu :D

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli zostawisz parę słów w komentarzu a jeszcze milej mi będzie jeśli będziesz obserwować mojego bloga. Chętnie odwdzięczę się tym samym :)

 

Template by Web Hosting Reviews